الأحد، 19 ديسمبر 2010

رباعيات ثلاثيه


بدأت بتهريج
وقلبت بجد
رباعيات
مشتركين فيها تلاته

كل واحده فيهم فيها طعم 3 افكار
فينا اللى بدأ واللى نها
وفى اللى قالها من نصها
-------------------------------- 

الطريق مضلم مفيهوش اِشاره
والشوارع وخدانى من حاره لحاره
لا فى نور عمود ولا حتى نور عماره
مبقتش فارقه مفتح ولا اعمى ولا لابس نضاره


--------------------- 
من حبك بقيت ملووح ومحتاس
والكون مبقاش ينداس
وصعبت على كل الناس
واحزانى بقت ملهاش مقاس
--------------------
ناس فى الشوارع فى عز الشتا
احاسيس فى البرد متثبته
حكاوى حب عالرصيف مش ملفته
وانا وانتى لسه عايشين حكايتنا المحبِطه
-------------------
خبلتنى الدنيا بألوانها
وانا لسه صغير على جنانها
اعرف منين عنوانها
وانا معرفش غير مقاش فستانها
---------------------- 
كترت حروفى واتملت كراكيب
واللغز طول واصبح عجيب
انا اللى كنت دايب فيكى امبارح
احساسى بيكى النهارده بقى مريب
-----------------------
 رباعيات ثلاثيه من تأليف
---------------------------
محمد عبد الغنى
محمد سلطان
ساره جمعه

ليست هناك تعليقات: