الاثنين، 20 سبتمبر 2010

عريس اليوم __3 مش هتجوز كده


روحنا المكان اللى هما اقترحوه



نسيت اقولكو ان المكان اللى حيبقى فيه اللقاء المنيل ده


انا كنت رافضاه عشان هما اللى اختاروه


وانا ليه مختارش


انا عاوزه المعاد يبقى فى الكليه


انا بحب الكليه يا جماعه


يا الكليه يا بلاش


طبعا انا كنت بكلم نفسى


باباا وماما مع رأى الست


ودى حاجه مدايقانى جدا


طبعا ملبستش اللى عالحبل


لان ماما مكنتش منشره يوميها ( وش غاسل سنانه


لبست عادى جينز كمان


وكمان قبل المعاد ده كنت فى يوم شغل طويييييل جدا


المهم روحنا المكان المقترح


لقيناهم للاسف مستنيين


كان نفسى يتاخرو ونمشى


او ميعروفوناش اوميشوفوناش


او اى حاجه


او نلاقى المكان ولع


انا عاوزه اعرف حاجه


حكلمه اقوله ايه ده


حتكلم معاه ازاى اصلا وانا مش طايقه اشوفه


لا هو ولا امه بتاعه الكعب دى


طبعا هو شافنى وعجبته فالمفروض انه يعجبنى


لالالالالالالالالالا


عند امه يا ادهم


مسموش ادهم لا


ده فيلم اللمبى :)


المهم


العريس ماشاء الله طول بعرض


لابس الحته اللى على الحبل


بس تقريبا حالق عند حلاق بتاع خرفان


ولما قربنا بقى منهم


ابتسمت ابتسامه رخمه كده


وقعدنا اهلا ازيكو عاملين ايه


قلتلها الحمد لله تمام


كويسين


وماما برضه قالتلها الحمد لله كويسين


تشربو ايه يا جماعه


نخليها شربات بقى


هى هى هى هى هى


ده انتى اللى دمك شربات يا طنط ( فى سرى طبعا


ماما قالتلها تشرب شاى


وانا استنيت لحد ما جه الراجل اللى بياخد الطلبات


وقلتله نسكافيه بلاك لو سمحت


قالتلى ليه كده


والراجل واقف


لالالالا بلاش نسكافيه


قلتلها نعم


حضرتك خدى حاجه غير النسكافيه


انا مش بقوله اللى حضرتك حتشربيه


انا بقوله اللى انا حشربه


قالتلى غلط النسكافيه بالليل


لالالالالالا اشربى عصير ولا حاجه


قلتلها لا


انا حشرب نسكافيه


ولا بلاش بقى خالص ولا ايه


قالتلى خلاص اشربى اللى انتى عاوزاه


وهى طلبت عصير فراوله


وابنها الحيله طلب مانجه


عيله طبيعيه بتحب الناتيورال


ايه رايك بقى ياساره فى ........


ده اسم العريس بس ربنا امر بالستر


قلتلها فى ايه


قالتلى اهو شفتيه


قلتلها والله طيب ما تيجى نكتب الكتاب بقى


قالتلى ايه


قلتلها لا سلامتك ولا حاجه


هى طبعا اتكلمت مخلتش فرصه لابنها يتكلم


وادى اول القصيده


انا ابنى بيصلى


الفرد بفرضه وفى الجامع


انا ابنى عنده شقه


فى الحته الفلانيه


انا ابنى بيشتغل مدرس وبيدى دروس بقى و هى هى هى


هى الدروس بتزغزغ ولاايه


انا ابنى محترم ومؤدب


انا ابنى انا ابنى


ابنها ملاك نازل من السما


واحنا اللى ولاد تيييييييييت


وابنك ما هو متلقح جنبك اهو


ولا هو مبيحبش يتكلم عن نفسه


متواضع جدا طبعا ما هو باين


اللى الست دى عملته كان كفيل بانى اقلب عليها النسكافيه الاسود ده


بس فضلت ساكته


وهى تتكلم


ابنها معملش اى حاجه غير انه كان بيبتسم


جايباه يبتسم ويروح


مقعدش ليه يضحك فى بيتهم براحته


طبعا انا بصيت لماما


لقيتها قالت طيب احنا يادوب كده عشان منتاخرش


ماما قالت الكلمه دى وانا كنت عند المواصلات


الست تقولنا لسه بدرى


وماما تقولها يا دوب والله


انا حقيقى اتنفخت من المقابله دى


بس ضحكت ضحك بعدها


المهم بقى ان الست اتصلت تانى


ههههههههههههههههههههههههههه


بعدها بيوم عاوزه تعرف رايى


ماما قالتله مفيش نصيب بقى


قالتلها ليه بس


دى عاجبه ابنى اوى


ماما اتنرفزت بقى منها


وقالتلها بس هو مش عاجبها


وقفلت مع الست العجيبه دى


واتنهدنا تنهيده الحمد لله خلصنا من الموال الغبى ده


لقينا التليفون بيرن تانى


قلنا لاااااااااااااااااااااااااااااا


مش ممكن


بس الحمد لله طلعت خالتى


الحمد لله
ايه عريس
لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

بتقول لماما انها جايبالى عريس


هى الناس دى عاوزه منى ايه بقاااااااا
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
انا حروح اعيش فى المريخ


حد جاى






ليست هناك تعليقات: